سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشانه های ظهور
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 13213
کل یادداشتها ها : 4

نوشته شده در تاریخ 96/2/24 ساعت 4:0 ع توسط یاسر محمدی


متفاوت از دوربین‌های آنالوگ که رزولیشن آنها با تی وی لاین (TVL) مشخص می‌شد (تعداد خطوط افقی موجود در تصویر) در دوربین‌ها تحت شبکه رزولیشن به پیکسل عنوان می‌شود.

به عنوان مثال 520 تی وی لاین در یک دوربین آنالوگ با رزولیشن 752x582 برابری می‌کند (که در نوع آنالوگ رزولیشن نسبتاً بالایی به شمار می‌رود)

استفاده از دوربین‌های 2 و 3 مگاپیکسلی به صورت دوربین‌های شبکه به سرعت رایج شده و این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب بهتر از دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند.

امروزه حتی دوربین‌های شبکه با روزلیشن 16 و 20 مگاپیکسل نیز وجود دارد. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند. از این دوربین‌ها معمولاً برای مشاهده محیط‌های پهناور استفاده می‌شود.

دوربین‌های دوربین تحت شبکه اولیه عملکرد مناسبی در نور کم نداشتند و مکانیزم جبران‌کننده آنها نیز باعث کاهش تعداد فریم‌ها در تصویر می‌شد که به یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می‌انجامید.

اما دوربین‌های امروزی می‌توانند تصویر نسبتاً مناسبی را حتی در نور یک لوکس نیز ایجاد کنند و از نور موجود استفاده مناسب را بکنند و 25 فریم در ثانیه را در هر شرایطی ایجاد کنند. بدست آمده است به این دوربین‌ها اصتلاحا Day&Night میگوییند. هر لوکس به اندازه نور یک شمع محاسبه می‌شود یعنی دوربینی که در مشخصات آن مثلاً قید شده5. / lux می‌تواند یک متر مربع را با نور نصف یک شمع روشن کند.

هر چه عدد لوکس در مشخصات پایین‌تر باشد دوربین قدرت بیشتر دارد. م مثلاً دوربینی با قدرت 5. /. ضعیف تر از دوربینی است که لوکس ان 1.. /. است.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ