سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشانه های ظهور
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 13212
کل یادداشتها ها : 4

نوشته شده در تاریخ 96/3/5 ساعت 12:24 ص توسط یاسر محمدی


سیستم اطلاعات جغرافیایی ابزاری قدرتمند برای کار با داده های مکانی می باشد. در GIS داده ها بصورت رقومی نگهداری می شوند لذا از نظر فیزیکی حجم کمتری را نسبت به روش های سنتی (مانند نقشه های کاغذی) اشغال می کنند.در یک GIS با استفاده از توانایی های کامپیوتر مقادیر بسیار عظیمی از داده ها را می توان با سرعت زیاد و هزینه نسبتاً کم نگهداری و بازیابی نمود. قابلیت کار کردن با داده های مکانی و اطلاعات توصیفی مربوط به آنها و ترکیب انواع مختلف داده ها در یک آنالیز و با سرعت زیاد، با روش های دستی سازگار نمی باشد.توانایی اجرای آنالیزهای مکانی پیچیده، مزیت های کمی و کیفی را برای GIS فراهم می کند. انجام پردازش های تکراری با در نظر گرفتن شرایط مختلف برای دستیابی به نتیجه بهینه،تنها توسط کامپیوتر امکان پذیر می باشد که می تواند اینگونه عملیات را با سرعت زیاد و هزینه نسبتا کم انجام دهد.

سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS سیستمی است متشکل از داده ها, روشها و الگوریتمها, سخت افزار, نرم افزار, نیروی انسانی و شبکه که برای ورود, مدیریت, تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) سیستمی است متشکل از داده ها، روشها و الگوریتمها، سخت افزار، نرم افزار، نیروی انسانی و شبکه که برای ورود، مدیریت، تحلیل و نمایش "اطلاعات جغرافیایی" مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دانلود و مشاهده عکسهای مدل های شبیه ساز ترافیک ایمن تردد



  



نوشته شده در تاریخ 96/3/3 ساعت 3:54 ص توسط یاسر محمدی


درب PVC برای چه فضاهایی قابل استفاده است

برای بسیاری از فضاها می توان استفاده کرد جز فضاهای با رطوبت بالا و یا مکانهایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد و بسته به محل مورد استفاده ضخامت MDF انتخابی متفاوت است توصیه می شود از دربهای PVC که ضخامت MDF زیرین آن 3ویا 5 میل می باشد برای دربهای داخلی و از ضخامتهای 8 و 12 میل برای دربهای ورودی آپارتمان استفاده شوند.

لازم به ذکر است دربهای PVC خصوصا در مدلهای 8 و 12 میل بسیار سنگین می باشند لذا بهتر است در صورت استفاده از درب PVC با این ضخامت ورق ،تعداد لولا های چارچوب 3 عدد باشد و دقت شود دو لولا در بالای چارچوب با فاصله 20 سانتی متر و دیگری در پایین چارچوب نصب شود.

چسبی که هنگام وکیوم کردن PVC بر روی درب MDF استفاده می شود در دمای 80 درجه مجددا فعال خواهد شد از این رو نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب باشند و.همچنین در هنگام حمل و نقل درب PVC نیز باید این نکته را مورد توجه قرار داد .

منبع مطلب : درب PVC - انواع درب پی وی سی - درباران



  



نوشته شده در تاریخ 96/2/24 ساعت 4:0 ع توسط یاسر محمدی


این دسته از دوربین‌ها ی مدار بسته برای محیط‌های خارجی طراحی شده‌اند. قاب ضد آب این دوربین‌ها قادر می‌سازد تا در محیط‌های بیرونی و با شرایط جوی بد به راحتی کار کنند. همچنین همه? این دوربین‌ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویر برداری کنند.

با استفاده از دوربین‌های دید در شب می‌توان در تاریکی شب یک شخص را از فاصله 183 متری مشاهده کرد دوربین‌های دید در شب با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن به دو روش عمل می‌کنند. 1 - آشکارسازی تصویر در قسمت پایینی طیف نوری مادون قرمز نور کمی وجود دارد که جمع شده و طوری تقویت می‌شوند که ما بتوانیم آن را مشاهده کنیم. 2 - تصویربرداری حرارتی در این نوع طیف نوری مادون قرمز در قسمت بالایی جمع‌آوری شده و طیف نور به صورت نور منعکمس نشده بلکه به صورت گرما منتشر می‌شود. اجسام گرم این نور را به اجسام سردتر مثل میز یا یک ساختمان متصاعد می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت این دوربین‌ها کامل‌ترین نوع دوربین مدار بسته رنگی که دستگاه کنترلرو کیبورد خاص خود را دارد می‌باشند، گردان است و لنز زوم دارد، می‌تواند شدت نوررا تنظیم کند. دورو نزدیک شدن تصاویر را در آن می‌توان کنترل نمود روی سقف نصب می‌شود و تمامی برنامه‌ریزی‌ها و فرامین لازم از طریق کیبورد کوچک و خاص آن قابل اعمال است.

هر تصویر را می‌توان مجموعه‌ای از نقاط نا پیوسته فرض کرد که در کنار هم قرار می‌گیرند و مجموعاً یک تصویر را می‌سازند هر کدام از این نقاط در هر لحظه می‌توانند خصوصیات متفاوتی داشته باشند. می‌توان مسیری خاص برای دوربین تعریف کرد و دوربین را برنامه‌ریزی کرد تا در هر شرایط زمانی مختلف مسیر و یا نقاط خاصی را تصویر برداری کند.



  



نوشته شده در تاریخ 96/2/24 ساعت 4:0 ع توسط یاسر محمدی


متفاوت از دوربین‌های آنالوگ که رزولیشن آنها با تی وی لاین (TVL) مشخص می‌شد (تعداد خطوط افقی موجود در تصویر) در دوربین‌ها تحت شبکه رزولیشن به پیکسل عنوان می‌شود.

به عنوان مثال 520 تی وی لاین در یک دوربین آنالوگ با رزولیشن 752x582 برابری می‌کند (که در نوع آنالوگ رزولیشن نسبتاً بالایی به شمار می‌رود)

استفاده از دوربین‌های 2 و 3 مگاپیکسلی به صورت دوربین‌های شبکه به سرعت رایج شده و این دوربین‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب بهتر از دوربین‌های آنالوگ ارائه دهند.

امروزه حتی دوربین‌های شبکه با روزلیشن 16 و 20 مگاپیکسل نیز وجود دارد. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند. از این دوربین‌ها معمولاً برای مشاهده محیط‌های پهناور استفاده می‌شود.

دوربین‌های دوربین تحت شبکه اولیه عملکرد مناسبی در نور کم نداشتند و مکانیزم جبران‌کننده آنها نیز باعث کاهش تعداد فریم‌ها در تصویر می‌شد که به یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می‌انجامید.

اما دوربین‌های امروزی می‌توانند تصویر نسبتاً مناسبی را حتی در نور یک لوکس نیز ایجاد کنند و از نور موجود استفاده مناسب را بکنند و 25 فریم در ثانیه را در هر شرایطی ایجاد کنند. بدست آمده است به این دوربین‌ها اصتلاحا Day&Night میگوییند. هر لوکس به اندازه نور یک شمع محاسبه می‌شود یعنی دوربینی که در مشخصات آن مثلاً قید شده5. / lux می‌تواند یک متر مربع را با نور نصف یک شمع روشن کند.

هر چه عدد لوکس در مشخصات پایین‌تر باشد دوربین قدرت بیشتر دارد. م مثلاً دوربینی با قدرت 5. /. ضعیف تر از دوربینی است که لوکس ان 1.. /. است.



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ